Trajekt Bali-Lombok 26.06.2013

26.06.2013 19:06

Bali je hezký ostrov, ale je znát, že je to nejoblíbenější destinace, na severu ostrova to bylo asi nejhezčí, protože tam není tolik turistů, ve městě Singaraja a v okolí na mě dýchala pravá atmosféra ostrova při projíždění vesniček, i  přímo ve městě je to pro mě hezké, bez turistů, po přejezdu do městečka  Padangbai to byla změna, je to místo více podřízené turistům, mě se tam bydlelo dobře, měl jsem k dispozici motorku, s kterou se mě podařilo prozkoumat značnou část této oblasti a velké plus byl úžasný korálový útes kousek od hotelu s malou pláží.

V pět hodin ráno se mě už podařilo vyloudit na personálu hotelu snídani, po zabalení báglu to bylo kousek k trajektu na Lombok, je to normální linka pro auta, autobusy, motorky atd., trajekt jel čtyři hodiny a byla to taková vyhlídková trasa, po odlepení od břehů Bali se mě naskytnul výhled na mohutnou sopku Gunung Anung, na kterou se mě podařilo vyškrábat , i přes problémy s rádoby průvodci, potom se vylouply na obzoru nějaké ostrůvky a po delší době se ukázalo i pobřeží Lomboku, z přístavu jsem si chytnul bemo, po tvrdém smlouvání se mě cenu za dopravu podařilo srazit na třetinu, ale stejně mě řidič natáhnul, zaplatil jsem minimálně třikrát víc, než místní, ale vem to čert.

Na lodi jsem si v průvodci našel, kam se vlastně na Lomboku upíchnu, je to plážové městečko Senggigi s několika hotely, restauracemi, hlavní důvod byl, že se tady dá půjčit snadno motorka, po obejití několika hotelů se ukázala jako dobrá volba ubytová ní v soukromí u jedné místní ženštiny, která má několik útulných pokojů, není to žádný luxus, ale dýchá z toho pohodlí, navíc cena za den ubytování  se snídaní 160 Kč, byla po krátkém smlouvání přijatelná, super je, že mě půjčila i úplně novou motorku za 80 Kč na den, je to žihadlo, s tím prozkoumám ostrov jako nic.

První dojem z Lomboku mám hodně dobrý, s motorkou jsem si objel jenom krátké dvouhodinové kolečko podél pobřeží,  zpět přes průsmyk v horách, u pobřeží se konal zdejší tradiční zápas - souboj s holí a štítem, chlapci do sebe šli natvrdo, viděl jsem krásný západ slunce s pozadím vulkánu Gunung Agung na Bali, pláže tady jsou nádherné, lidé přátelští, není to tak přelidněné jako Bali, zítra bude celodenní výlet do severní části ostrova, těším se na náhodná setkání, která jsou na nezávislém cestování nejlepší, stejně neplánované věci jsou nejlepší…

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Bali-Lombok_26.06.2013