Surabaya-Solo 06.06.2013

06.06.2013 20:08

Budíček v pět hodin ráno mě budil na jistotu, abych se byl schopný dostat na vlakáč bez problémů i s nějakou časovou rezervou, jel jsem i s velkým báglem zase bemem, na dvakrát s přestupem bez problémů, na vlakáči ještě něco k jídlu a vlak vyrážel přesně v osm hodin směr Solo, po cestě jsem si koupil svačinu zabalenou v palmovém listu, nevěděl jsem co je uvnitř, ale dalo se to jíst, rýže, omáčka, oplatka, nějaké kousky masa, bylo to docela dobrý.  Cesta vlakem vedla skrz rýžová pole, kde místní pracují, většinou s typickým špičatým rákosovým kloboukem nahnutí k zemi, zahlédl jsem i nějaké sopky v dálce.

Solo je na už na střední Jávě a předpokládal jsem, že tady bude víc turistů, ale žádnou bledou tvář se mě dnes zase nepodařilo potkat, nad Solem byla zatažená obloha, z které se spustil slušný liják, zalezl jsem si na nádraží do restauračky a mám dalšího kámoše i celou rodinou, který seděl vedle u stolu, lámavou angličtinou se se mnou snažil konverzovat.

 Po dešti jsem si v navigaci našel centrum města a vydal se hledat nějaké ubytování, prolezl jsem cestou dva levné hotely, ale ten třetí byl ten pravý, je to větší resort s bazénem, s budovami v jávském stylu, vyřezávaným nábytkem, zahradou i úžasnou dřevěnou věží s altánem, kde právě sedím, linou se sem zvuky z okolí, je tady výhled na střechy okolních domů, mají tady i chrám, kde dnes večer bude mít zkoušku místní skupina na původní nástroje, půjdu se tam určitě podívat, pokoj je nic moc, dvě poslele, větrák, nějaké vybavení, ale prostředí nemá chybu, zítra to tady nafotím, cena na tři noci se mě podařila nakonec po velkém dohadování usmlouvat na 270.000 rupií na tři noci, což je na naše 540,- Kč.

Po ubytování se mě chtělo prozkoumat blízké okolí, je to tady jiné, než v Surabaya, Solo je centrum batiky, všude jsou prodejny a stánky s krásně barevným oblečením a hodně obchodů, kde prodávají látky, zase jsem byl za hvězdu, každý na mě pokřikoval. Místní ženy jsou oblečené do barevných šatů, na hlavě mají různobarevné šátky, vše krásně zdobené, všichni zdejší jsou mě výškou tak po ramena, připadám si tady jako obr, zítra se chystám k jedné sopce, kde jsou dva starodávné chrámy, ještě nevím jak se tam dostanu, ale to dnes večer ještě vykoumám…

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Surabaya-Solo_06.06.2013/