Surabaya 05.06.2013

05.06.2013 19:21

Kámoše si tady dělám rychle, stačí se posadit k nějakému stánku na jídlo, nebo na kafe a hned je o mě zájem, včera večer jsem si zašel k jednomu takovému stánku na večeři a bylo o zábavu postaráno, suprově jsem si pokecal s několika zdejšími domorodci, ačkoli uměli anglicky tak pět slov, ale řeč posunků a úsměvů mě už jde dobře.

Cestování do centra mám zmáknuté už ze včerejška, nedělalo mě problém se dostat do čínské čtvrti, včera mě okouzlil zdejší nádherný trh a chtěl jsem se tam ještě jednou podívat, ale nejdříve mě čekala snídaně v arabské čtvrti ve společnosti jednoho muslima, od kterého jsem okoukal, co si dává k snídani, byla to rýže s červenou omáčkou, kousky masa se zeleninou, kafe a čaj, muslimové jsou tady úplně v pohodě, zdraví se se mnou, necítím z nich nějakou nenávist, nebo cokoli podobného. Návštěva trhu v čínské čtvrti se povedla dle očekávání, byla to barevná směsice různých druhů koření, barevně oblečených lidí, zeleniny, ovoce a prastarého vybavení.

Hlavně mě to táhlo do přístavu Kalimas, který je z čínské čtvrti asi čtyři kilometry, dlouhá řada lodí lemuje jedno přístaviště, kde se odehrává nakládání a vykládka zboží, lodě se tam opravují, čekají na další plavbu atd.. Lodě jsou vesměs dřevěné, jasně barevné, nebo s barevným zdobením, připlouvající z Kalimantanu a Sulawesi, všude jsou do jednotlivých částí přístavu závory a budky s ostrahou, zvolil jsem jednoduchou taktiku, nikoho jsem se na nic neptal a zamířil si to přímo přes bránu do jednotlivých úseků, většinou proběhla jenom hláška ,,halou majster“ a už jsem si to kráčel dovnitř, byla to hezká podívaná na cvrkot v podání různých týpků z různých ostrovních destinací nakládajících a vykládajících zboží, jedna část přístavu je určená pro velké zaoceánské lodě, tak jsem si to taky všechno omrknul. Celkově se mě tím podařilo strávit den, odtud mě nabrala rikša směr hlavní vlakáč, kde jsem si koupil lístek na ranní vlak do necelých tři sta kilometrů vzdáleného města Solo, odtud už bemem s dvěma přestupy zpět do hotelu.  Zítra ráno frčím za novou porcí dobrodružství.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Surabaya_05.06.2013/