Solo-Yogyakarta 09.06.2013

11.06.2013 05:47

Zase stěhování, dnešní den je zasvěcený přejezdu do Yogyakarty, z hotelu jsem se vyhrabal po osmé hodině směrem na vlakáč, vlak mě jel až v jedenáct hodin, čekání jsem si krátil ve zdejším občerstvení u šálku čaje, čaj i kávu tady podávají slazenou, obojí je moc dobré a hodně levné, průměrně kolem 4 Kč za čaj i za kávu, většina stánků na ulici je pojízdná budka, kde dotyčný prodejce má veškeré ingredience, které potřebuje k vaření, často je přímo na chodníku umístěný koberec, na kterém štamgasti sedí a občerstvují se, je to pohodlné a dá se odsud většinou dobře sledovat cvrkot na ulici, mají tady výhodu, že tady je teplo během celého roku, takže nemusí řešit nějaké topení a podobné nezbytnosti.

Cestování vlakem je asi nepohodlnější způsob cestování, protože se nemusí řešit nějaké zácpa v podání autobusu atd., vlak vždy odjel a přijel dle jízdního řádu. Yogyakarta je jiná než Solo, je tady hodně turistů, po vystoupení z vlaku se na mě nalepilo hejno taxikářů, dohazovačů ubytování, prodejců,  žebráků a podobných existencí.  První dojmy z tohoto města mě naprosto zlikvidovali tito dravci, ubytování jsem nakonec našel docela solidní po obejití několika hotýlků, při průzkumu města mě otravovalo zpousta šmejdů, kteří dohazují kupce na batiku, taxikáři, tuktukáři, mám toho dost, ke konci jsem na ně byl dost hustej…