Solo – chrámy Candi Cetho, Candi Sukuh a okolí 08.06.2013

09.06.2013 18:03

Mobil mě zazvonil v půl šesté ráno, na dnešek mám objednaného chlapíka s motorkou a jedeme navštívit dva zdejší chrámy, v šest hodin přesně na čas se ukázal na hotelu a jako první jsme zamířili na snídani ke zdejšímu stánku. Cesta směrem k vulkánu Gunung Lavu vedla nedříve rušným středem města a předměstí, posléze se provoz zklidnil, chlapík řídil jako drak, kde bych si netroufnul, tak tam on se vešel, kličkoval v husté dopravě jako zajíc, byl ale vyježděný, nebál jsem se s ním.

 Chrámy se nacházejí poměrně vysoko na svahu hory a jako první jsme navštívili Candi Sukuh ve výšce 1400 m nad mořem, chrám je nádherný, postavený v hinduistickém stylu s prvky boha Šivy a kultu plodnosti,  je z něho výhled na další vulkány v okolí, ráno tam bylo ještě hezké počasí a klid, místo jsem si prošel a udělal nějaké fotky, z tohoto místa je to deset kiláků k dalšímu chrámu Candi Sukuh ve výšce 900 m nad mořem. Hlavním prvkem je pyramida na kterou se dá vylézt a spousta různých soch naznačujících, že chrám sloužil k obřadům kultu plodnosti, mají tam dvě želvy s plochým krunýřem, podobné chrámy jsem zatím neviděl, jsou postavené z kamenů tmavé barvy, které nejsou těžké, asi budou sopečného původu.  Je sobota, v chrámu Candi Sukuh bylo několik místních lidí, po důkladné prohlídce mě čekal průvodce u vodopádu vzdáleného několik kilometrů u vesnice Tawangmangu, já jsem tam šel z chrámu pěšky, cesta vedla skrz políčka se zeleninou, rýží, byla to moc krásná krajina na pohled, cestou mě zastihla přeháňka a blízký přístřešek pro motorku u jednoho z baráčků po cestě se nabízel k odpočinku, paní domu mě viděla, jak se tam schovávám před deštěm a pusunkama mě zvala k sobě domů, dostal jsem kafe a společnost mě dělal její devítiletý syn, já se snažil komunikovat s pomocí slovníku z průvodce ve zdejším jazyce, pár zdejších lidí jsem cestou potkal, jsou moc přátelští a usměvavý.

Chlapík na mě u vodopádu čekal, zaplatil jsem mu dohodnutou částku  a zamířili si to zpátky do Sola, při příjezdu na hotel začalo pršet a prší stále, snad to zítra bude lepší, chystám se do Yogyakarty. Dnes  to byl akční den.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Candi_Cetho%2C_Candi_Sukuh_08.06.2013/