Solo 07.06.2013

07.06.2013 22:15

Trochu jsem pozměnil plány na dnešní den, původně bylo v plánu navštívit dva chrámy na svazích sopky Gunung Lavu, ale protože tady v Solu budu i zítra, chtěl jsem si dnes ještě sehnat víc informací o tom místě, není to vyloženě turistické a cesta není značená, nakonec mě dali informace místní lidé, ve městě jsem si sehnal týpka, který mě zítra ráno v šest vyzvedne s motorkou v hotelu a doveze mě tam, sice mě ten výlet vyjde na 300,- Kč, ale oba chrámy za to podle informací stojí, z druhého chrámu vede stezka kolem vodopádu džunglí asi pět kilometrů na místo, kde mě týpek zase nabere a odveze zpět na hotel.

Solo, tohle město není tak rušné jako Surabaya, ta dle mého názoru měla hezčí historický střed města, Solo je trochu jiné, ale nejkrásnější místo je můj hotel přebudovaný z původní továrny na batiku, je tady ubytovaných jenom pět lidí, ale atmosféru to má neuvěřitelnou, je tady spousta detailů, vyřezávaných věcí, původního vybavení, včera večer jsem si to tady kompletně s jedním údržbářem prolezl, od devíti večer tady zkoušel místní sbor na zdejší nástroje, moc jim to nešlo, ale podívaná to byla super.

Ráno mě přivítal rušný střed města s šílenou dopravou, na tržnici jsem se pokusil o snídani, žena zahalená v šátku mě dala jídelní lístek ve zdejším jazyce, takže na prd a spustila na mě, já jsem jí odkýval, že si dám, co říká a čekal jsem, co mě přinese, byla to rýže s dvěma pařáty asi ze slepice, nastrouhaný kokos, uvařené vajíčko, něco ze zeleniny, sušenky nevím z čeho a čaj, kombinace vražedná, ale chutnalo mě to. Chtěl jsem se dnes podívat do starodávného kratonu-sídla krále, ale v pátek bylo zavřeno, alespoň jsem si areál obešel, pak jsem zamířil do Istana Mangkunegaran, to je palác, který obýval jeden vládce Sola, přifařili mě osobního průvodce, prohlídka až tak zajímavá nebyla, ale dalo se to. Potom jsem se poflakoval po městě a při příchodu na hotel jsem si neodpustil koupel v opuštěném bazénu. Zítra to bude akční, doufám, že nebude pršet…

 

Zde je odkaz na můj fotogalerii mého úžasného hotýlku v Solu, přestavěného z bývalé batikové dílny adam591.rajce.idnes.cz/Solo-muj_hotylek_prebudovany_z_byvale_tovarny_na_batiku_07.06.2013

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Solo_07.06.2013/