Singapur 10.07.2013

11.07.2013 21:18

Plán, který mě nevyšel včera, byl náplní dnešního dne, veřejná doprava mě dovezla do přírodní rezervace k Mac Ritchieho přehradě,  je tam dvanáctikilometrový okruh kolem přehrady vedoucí bujnou džunglí, část trasy vede přes visutou lávku v korunách stromů, další část lemuje břeh přehrady,  na jednom místě je postavená vyhlídka, odtud je možný rozhled na všechny strany, v tomhle zdejším vedru a dusnu mám tričko propocené jako nic během chvilky, stezka není nijak náročná, není tam skoro žádné stoupání, zvuku džungle jsou pěkný kravál, různé skřeky, zpěv ptáků, šustění listí plus další různé zvuky se linou ze všech stran. Během trasy mě bylo dopřáno vidět varana, želvy, opice, různé ptáky, obří ryby v přehradě, vyskytují se tam i hadi, ale žádného jsem nepotkal, džungle je místy hodně hustá, nedalo by se tam bez prosekání vůbec pohybovat, to mají Singapurci dobré, když je přestane bavit šrumec velkoměsta, můžou utéct do přírody veřejnou dopravou. Stezku jsem mě projitou celkem rychle.

Po kratší občerstvovací přestávce mě opět veřejná doprava dovezla do úplně jiného Singapuru, na ostrov Sentosa, ten je spojený se Singapurským ostrovem mostem i lávkou pro pěší, kterou jsem použil, při pozorování moře mě upoutalo hejno nádherně zbarvených ryb přímo u hrany mostu, těsně pod hladinou, jinak ostrov Sentosa je královstvím kýče, je tam spousta atrakcí pro turisty, hotelů, umělé pláže a dalších x pro mě nezajímavých věcí,  já si to zamířil k pevnosti Fort Siloso, postavenou v devatenáctém století, byla použitá při japonské invazi, skrývá různou výzbroj z různých období, je to celkem zajímavé, moc lidí tam nebylo, všichni dováděli na kýčovitých atrakcích.

Protože počasí bylo nadstandardně hezké, bez větší oblačnosti, rozhodnul jsem se pro návštěvu nejzajímavější stavby Singapuru, výškové budovy Marina Bay Sands Hotel, je to komplex třech výškových budov, na kterých je posazená placka-obrovská plocha s bazénem, zahradou, restauracemi, terasou, celé je to položené ve výšce kolem dvě stě metrů, totální nářez, lístek na terasu stojí dvacet dolarů, ale za ten neuvěřitelný rozhled to stojí, je to hotel, kde noc stojí od 400-700 dolarů. Po vyjetí výtahem do 56 patra se otevřel pohled na Singapur i moře s nespočítatelným počtem lodí, západ slunce byl zážitek, na který budu vzpomínat, to se musí zažít, to nejde popsat, ani to nemůžou vystihnout fotky, co je možné v dnešní době postavit je úžasné, zpět do hostelu jsem se dostal vyřízený kolem jedenácté večer.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Singapur_10.07.2013/