Singapur 09.07.2013

09.07.2013 21:11

Ráno mě to táhlo podívat se někam na lodě, navigace mě pomohla najít stanici metra poblíž vytipovaného místa naslepo, po vystoupení z metra se mě nedařilo dostat se na dohled k lodím, bylo to samé oplocené staveniště s čilým ruchem, mě to ale neodradilo, vlezl jsem na jednu stavbu a zamířil si to k moři, ale stejně mě to nepustilo na dohled k lodím, motal jsem se motal, až jsem se zamotal, na sobě jsem měl černé tričko, jako dělníci na stavbě, akorát bez nápisu firmy, takže si mě nikdo nevšímal, podle kompasu v navigaci jsem se snažil vymotat někam směrem do centra, podařilo se mě vymotat až na místo, kde mě Singapur zase dostal, ale v dobrém slova smyslu.

 Došel jsem do komplexu zahrad, které nemají obdoby, kdo tohle navrhoval, tak si nejdříve musel zakouřit trávu, něco načmárat a po procitnutí do normálního stavu se nad tím zamyslet, to nemohlo napadnout normálního člověka. Zahrada vypadá tak trochu jako z jiné planety, nebo z vesmíru, mají tam postaveno několik umělých stromů, porostlých různými rostlinami, stromy spojuje chodník, po kterém se dá projít, je z něho ohromující výhled na zahradu s pozadí výškových budov, každý detail zahrady je dotažený, prošel jsem to celé, je tam několik oddělení zacílených na určitou tématiku, několik vodních ploch, různé plastiky, dřevěné doplňky, sochy, no muselo to stát neuvěřitelný balík peněz.

 To hlavní mě ale teprve čekalo, do venkovních zahrad se vstup neplatí, ale do dvou obřích skleníků v podobě kopulí se vstup platí, sice to nebylo nic levného, ale venkovní areál dával tušit, že uvnitř se to bude odehrávat ve stejném duchu.

 V prvním obřím skleníku bylo hodně stromů, kaktusy, sukulenty, květiny, stromy tam  jsou staleté, museli přestěhovat a nasázel všechny vzrostlé,  ohromilo mě to, tak něco velkolepého by mě nenapadlo.

 Druhý skleník je naprostý úlet, je tam vybudovaný umělý kopec osázený celý jako tropický prales, spousta orchidejí, exotických rostlin, kopec je prošpikovaný nejmodernější technikou, uvnitř je sedm pater propojených výtahy a místnosti s projekční technkou, umělý vodopád z vrcholku kopce, no tohle mě naprosto dostalo, z fotek to možná tak nevyzní, ale v reálu to je ohromující.

 Podařilo se mě tam strávit celý den, komplex je obrovský, původní plány na dnešek přesouvám na zítra, zůstanu tady ještě o dva dny déle, je tady ještě hodně neprozkoumaných zákoutí, cestou ze zahrady se mě konečně podařilo najít místo, ze kterého bylo možné pozorovat čekající tankery a velké zaoceánské lodě na nakládku a vykládku, potom jsem prošel pod naznačeným trupem lodi posazeným na třech mrakodrapech, uvnitř je nákupní centrum, spousta bytů, je propojený pod zemí s dalším nekonečným nákupním centrem se spoustou luxusních značek, uvnitř nákupního centra jim teče i řeka s loďkami, no Singapur je jedno velké překvapení, na hotelu jsem upadnul naprosto vyřízený do postele, po hodinové přestávce se mě chtělo na bazénu si na hodinku zaplavat, mám ho sto metrů od hostelu, ted už nic dělat nebudu, mám dopité pivko Anchor od Pilseneru , dopíšu článek a hurá do postele.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Singapur_09.07.2013/