Singapur 08.07.2013

08.07.2013 18:55

Dnešní den byl hodně akční, dveře od hotýlku se za mnou zavřely ráno v osm hodin, od té doby jsem se toulal v ulicích Singapuru i s pomocí výborně urbanisticky navržené veřejné dopravy, metro je tady domyšlené do posledních detailů, ačkoli nejsem zdejší, nebyl pro mě problém se kamkoli dostat, celý ostrov je protkán metrem a nadzemkou, je to velká výhoda, když nemám k dispozici motorku ani auto, dalo by se tady strávit ještě několik dnů, nemám šanci se dostat všude, kam bych chtěl, je toho tady moc. Ještě nejsem rozhodnutý, jestli tady zůstanu o dva dny déle, nebo poletím do Kambodže, pořád mě vrtá v hlavě, že se mě nepodařilo vidět Ankor Wat v Kambodži, původně jsem se tam chtěl podívat při cestování v Thajsku, ale nestíhal jsem to časově, odtamtud je to už kousek do Bangkoku, odkud poletím zpět do Amsterdamu a do Prahy.

Zpět k dnešnímu dni, čínská čtvrt byla první zastávkou dnešního putování, je pravda, že nemá takovou autentickou atmosféru, jako třeba v Bangkoku, nebo v dalších městech, které se mě podařilo navštívit, protože Singapur je celkově čistý, uspořádaný, je očividné, že do městských čtvrtí putují balíky peněz na renovace, mají prostě prachy, i přes tu svým způsobem vyumělkovanost, se mě čínská čtvrt líbila, nejlepší dojem mám asi z chrámu Budhova zubu, byl dokončený až v roce 2008, ale je krásný, má pět pater i podzemní parkoviště a nakonec střešní zahrádku, uvnitř jednotlivých pater je nacpáno hodně starožitností, museum, čajovna, ústřední atrakce, lépe řečeno relikvie-Budhův zub je uložen ve schránce ze zlata vážící 420 kg, složené ze zlatých darů věřících.  Trochu jsem se jim tam motal s fotákem, jsem už po tom půl roce cestování značně odrzlý a nemám problém vlézt s fotákem kamkoli.

 Po prozkoumání čínské čtvrti, která byla pondělní ráno bez turistů mě tahle úvodní tématika vydržela na další stanici metra, ta se jmenuje čínská zahrada, vede odtamtud chodníček do blízké čínské zahrady, postavené na obrovské ploše s jezerem, o víkendu tam byla nějaká akce, zahrada byla úplně vylidněná, jen pár jedinců se tam potulovalo, ten klid je smyslem zahrady, mají tam moc pěkné pagody, bonsaje, zahrada je rozdělená na několik sekcí, bylo to fajn.

Opět metrem se mě podařilo dojet do blízkosti kopce Mt.Faber, nic vysokého to není, má něco málo přes sto metrů do výšky, byla to další vycházka za výhledem na Singapurský přístav a okolí, odtamtud vede lanovka na ostrůvek Sentosa, ten je obestavený moderní zástavbou, je tam vybudovaná umělá pláž, trochu je to namířené na snoby. Přečkal jsem tam i prudkou bouřkovou přeháňku, poslední zastávka byla u botanické zahrady, tu se mě taky podařilo důkladně prolézt, mají tam i plochu pralesa, měl jsem v plánu ještě návštěvu nábřeží, je tam možné viděl velké lodě, ale moje tělo bylo KO, do hotelu jsem dorazil kolem půl sedmé, zítra mám namířeno do přírodní rezervace, pak se uvidí…

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Singapur_08.07.2013