Přípravy na cestu

16.12.2012 20:22

Je polovina prosince 2012 a já rekapituluji svoje přípravy na cestu.

 

Letenku jsem koupil u pana Thera letenky-levne.sletenkou.cz/, byla zde opravdu nejlepší cena 27064,- Kč ( bez letu na Bali z Bangkoku a zpět) včetně všech poplatků, kombinace přestupů je komplikovanější, ale snad vše zdárně dopadne.

 

Moje putování bude začínat v Praze na letišti a přes Amstrdam poletím do Bangkoku, kde strávím jeden měsíc cestováním a nasáváním pro nás exotické atmosféry Thajska, chystám se poznat Bangkok, rád bych navštívil sever Thajska a podniknul zde nějaký výlet do džungle za poznáním domorodých kmenů. Možná bude čas i na lenošení na plážích nějakého ostrůvku na jihu Thajska, uvidím jak se to bude vyvíjet podle aktuální situace a nálady.

 

Z Bangkoku poletím na Taiwan na letiště v Taipei, tam přestoupím na letadlo směřující s mezipřistáním v Brisbane na Nový Zéland-Aucland. Na Novém Zélandu mám v úmyslu koupit auto-kombíka a procestovat postupně oba ostrovy, možná zde strávím nějaký čas na farmách prací a částečnou kompenzací výdajů na cestu. Tato ostrovní země mě láká svojí polohou na druhém konci světa a nádhernou přírodou.

 

Na Novém Zélandu strávím tři měsíce a poté začátkem června poletím opět do Bangkoku zase s přestupem v na Taiwanu, ze kterého plánuji letět na Bali a Jávu, chci zde cestování strávit  měsíc, tato doba je ohraničená dostupností víza na jeden měsíc, pak se budu rozhodovat o několikadenním pobytu v Malajsii, kde není potřeba vízum a posléze poletím opět do Bangkoku a zpět do Prahy přez Amstrdam.

 

Dále jsem si pořídil nový foták Nikon Coolpix P7700, dělá opravdu úžasné fotky i za slabého osvětlení, tak doufám, že mě ho někde hned nešlohne, notebook s dlouhou výdrží baterie až deset hodin, testuji ho v baru, kde mají wifi připojení k internetu, bude to moje hlavní spojení s domovem díky interneru s Skype. Batoh, spacák a pár dalších nezbytností mám nakoupení v e-shopu a ještě nějaké drobnosti plánuji nakoupit.

 

Víza

Do Thajska není potřeba vízum na pobyt do třiceti dnů, na Nový Zéland jsem získal pracovní povolení na rok, ale strávím tam pouze tři měsíce, poté se chystám na Bali, tam je bezvízový styk možný na 30 dnů, ještě se rozhodnu, jestli si vízum prodloužím, nebo budu cestovat dál.

 

Mezinárodní řidičák

Ten jsem si vyřizovat těsně před cestou, na Nový Zéland platí jeden rok, do Indonézie tři roky