Planina Prambanan, Kraton-Yogyakarta 11.06.2013

12.06.2013 17:57

Vesnice Prambanan, kde je stejnojmenný chrámový komplex postavený  v polovině devátého století se ukázala rychle po opuštění Yogyakarty, motorka funguje bez problémů, vstupné je opět jako v Borobuduru náležitě omaštěné, Borobudur stál za to, což se o téhle památce říct nedá, v roce 2006 zasáhlo tuhle oblast zemětřesení, to mělo za následek proměnu památky v ruinu, v areálu je spousta kamenů sestavených na hromady, čeká je očištění a znovu postavení chrámů, při tempu pracujících dělníků v době mé návštěvy jim to bude trvat ještě hodně dlouho, oprava je financována z veřejných zdrojů a místní lidé si práci náležitě šetří. Moc se mě tahle památka nelíbila.

Některé části chrámů jsou již sestavené, ale celé to připomíná obří staveniště, návštěva mě zabrala asi hodinu a půl, jel jsem zpátky do Yogyakarty na snídani do hotelu a potom směr centrum města-palác sultána Kraton, je to opevněné město se spoustou budov, do některých z nich je umožněn přístup, jiné jsou uzavřené, žije v nich stále sultán. Návštěva byla zajímavá, je to jiná kultura a jiný typ architektury.

Odpolko mě to nedalo a ještě se mě chtělo někam vyrážet, směrem na vrchol sopky Gunung Merapi vede cesta končící v 900 metrech ve vesnici Kaliurang, vesnice byla schovaná v přehánkových mracích, kousek pod vesnicí je muzeum věnované tématu sopečné činnosti a sopky, expozici mají hezky, přehledně zpracovanou, po tomhle zhlédnutí bych v okolí sopky nechtěl bydlet ani za nic. Při jízdě do hotelu jsem se zastavil na vlakáči koupit jízdenku na noční vlak do vzdáleného města Malang, vlak vyjíždí v 22:15 a do Malangu přijíždí v 05:30, je to směrem na východ Jávy, kde jsou další sopky…

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Prambanan_11.06.2013/