Padangbai, Ujung Water Palace a okolí 23.06.2013

23.06.2013 19:09

Ráno po snídani jsem si vyzvednul domluvenou motorku  na dva dny, na dnešek bylo v plánu jet směrem východní pobřeží a vrátit se zpět kolem jedné hory, v podstatě je to takové kolečko, po dvou kilometrech na motorce jsem si vzpoměl, že sarong mě zůstal v pokoji, takže vracečka, protože do chrámů je potřeba, ale nebyl jsem tak daleko od hotelu.

První zastávkou byl palác Ujung Water Palace, je těsně u pobřeží, jeden ze sultánů si ho nechal postavit, aby si tam mohl vegetit a užívat si, už z poza brány mě přišel hezký, platil se tam vstup, tahle oblast je více turistická a jsou tomu přizpůsobení místní lidé, ceny, a šitózní, vlezlí prodavači výletů, lidé nejsou tak přátelští, jako jsem zažil na severu Bali, kde je turistů málo a každý mě srdečně zdravil a vítal, tady je to jiné, na druhou stranu to zase není ještě tak hrozné, v okolí Dempasaru je to turistický masakr, no asi jsem rozmlsaný z neturistické Jávy.  

Uvnitř areálu paláce jsou něco jako velké bazény, v jednom z nich uprostřed je umístěný hlavní palác, vypadá  fajnově, je to architektura z jiného soudku. Bohužel mě došla baterka ve fotáku, takže po paláci se mě podařilo udělat jenom dvě fotky a baterka odešla, já jsem si to uháněl kolem pobřeží, směrem na východ je pobřeží klidnější, je tam méně turistů, dalo by se tam strávit pár klidných dnů relaxací. Cesta zpátky se klikatila mezi políčky rýže, v pozadí se rýsovala sopka, sopek je tady všude jak naseto, zítra se chystám na jednu třítisícovku, musím vyrazit kolem druhé v noci z hotelu, cesta od chrámu položeného v 1500 metrech trvá tři až čtyři hodiny. Po příjezdu do hotelu se mě chtělo zase do ,,akvárka“ v podání zdejšího moře, voda je tak akorát, že se tam dá cákat dvě hodiny a není vám teplo ani zima, pět minut od hotelu mám pláž v modré laguně, je tam hned u břehu korálový útes, kousek pod hladinou se  prohánějí  pestrobarevné rybky mezi korály, zvědavost mě donutila si některé korály zlehka osahat, některé jsou úplně měkké, některé tvrdé, ty barvy podvodního života jsou fascinující, škoda, že nemám podvodní pouzdro na foták, to bych se vyřádil.

Na večeři jsem si zajel do menšího zapadákova, zrovna se tam konal nějaký obřad, smysl mě unikal, domorodci oblečení v tradičních úborech pochodovali po silnici, občas někde zastavili a probíhala nějaké uctívání něčeho, nechali mě fotit, tak mám pár fotek, zítra sopka a chrámy…

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Ujung_Water_Palace_a_okoli_23.06.2013