Ostrůvek Gili Trawangan 30.06.2013

30.06.2013 19:25

Včerejší průzkum ostrůvku Gili Air mě nalákal na průzkum dalšího, tím je jeho větší sourozenec Gili Trawangan, lodky tam jezdí ze stejného přístavu, ráno už jsem věděl co a jak, motorku šoupnout na placené parkoviště, potom koupit lístek, loďka byla připravená u břehu, nemusel jsem vůbec čekat, tentokrát byla i normálně naložená, jízda lodí proběhla beze strachu.

Tenhle největší ze tří ostrůvků je oblíbený cíl mnoha turistů, není tam takový klid jako na Gili Air, na projetí otrůvku mě sloužilo kolo, ale vybrat ze všech herek tu nejméně herkovitou, mě dalo chvilku hledání, jak jezdí v písku, po pláži v slaném prostředí, tak rezaví převody s řetězem, no nakonec  se s tím dalo jezdit, ostrůvek se mě podařilo taky dvakrát obkroužit, i když nějaké úseky se nedalo šlapat v hlubokém písku. Moře je tam průzračné, viditelnost pod vodou velice dobrá, želvu se mě tentokrát spatřit nepodařilo, ale spoustu barevných rybek ano, navštívil jsem i jediný malý kopec na ostrově, jsou tam pozůstatky bunkrů z druhé světové války po Japoncích, z vyhlídky nic moc vidět není.

Celkově je tohle místo rušnější, moc se mě tam nelíbilo, jestli bych si měl vybrat z těch dvou navštívených, určitě je pro mě lepší volba Gili Air, má pravou tropickou, poklidnou atmosféru, na druhou stránku je hezký i Gili Trawangan, nebo spíš vhodnější pro lidi, co hledají zábavu a pařby.

Zpátky na pobřeží Lomboku mě loďka beze strachu dovezla ve čtyři hodiny, s motorkou jsem uháněl zase k hotelu, dnešní večer se zdálo, že bude hezký západ slunce, na pláži jsem si našel místo s pěkným výhledem se sopkou na Bali, západ slunce proběhl zase do ruda.

 

Zde je odkaz na fotky z ostrůvku Gili Trawangan adam591.rajce.idnes.cz/Gili_Trawangan_30.06.2013/

Zde je odkaz na fotky ze západu slunce adam591.rajce.idnes.cz/Lombok-zapad_slunce_na_Gunung_Agung_30.06.2013