Malang a okolí 14.06.2013

15.06.2013 08:45

Krajina v okolí Malangu je malebná, je tady hodně sopek v okolí, vesniček roztroušených mezi kopci, políčka s rýží, zeleninou, domorodci se na nich čile pohybují s úsměvy na tvářích. Většina produkce je rýže, je to vlastně plodina podobná obilí, rýže je na vrcholu klasu, ne v zemi, to je častý omyl, já jsem si to taky myslel, ale dnes jsem viděl vzrostlou rýži na poli  a zvědavě ji okukoval, dále se tady hodně pěstují brambory, mrkev, něco jako čínské zelí atd.. Vesnice jsou poskládané z nízkých baráčků, v každé vesnici mají většinou mešitu, je to něco jiného, než budhistické, nebo hinduistické chrámy, ale musím říct, že se mě z větší části zamlouvají.  Všichni jezdí na skútrech, včetně děcek kolem sedmi roků, na skůtr jsou schopni naložit cokoli, například velký koš se dřívím, který chlápek přidržuje za sebou jednou rukou a druhou rukou řídí, nebo dvojici chlápků a ten sedící vzadu držel plně naloženou káru a frčeli si to na plný plyn, viděl jsem skupinku dvou dospělých, třech dětí, jednoho pytle něčeho, dvou košů, to vše na jednom skůtru, běžně tady jezdí na skůtru rodinky s batolaty, ani jeden z pasažérů nemá helmu, pro nás je to nepochopitelné, ale tady většina lidí prostě na pořízení auta nemá peníze, tak to řeší motorkou a jezdí na ní celá rodina, taky to málo žere oproti autu.

Každopádně vesničani jsou moc milí lidé, v případě potřeby mě nasměrovali, kam jsem potřeboval, mávají na mě, podávají si se mnou ruce a usmívají se. Dost často mě zdejší především mladí lidé žádají, jestli se se mnou můžou vyfotit, nebo si mě potají fotí, pak můžou machrovat u kamarádů, že mají za kámoše bělocha, tohle tady zažívá každý běloch, nevím, proč k nám tak vzhlížení, ale pro ně jsme něco víc.

Trochu jsem odbočil od tématu dnešního dne, krajinu mě pomohla prozkoumat motorka, najel jsem na ní dnes něco kolem dvě stě kilometrů, navštívil několik zajímavých chrámů, vodopád, na cestičce v džungli u opuštěného chrámu se mě podařilo nafotit obrovského pavouka, tak dvacet centáků v průměru, cesta mě zavedla skrz bujný prales  kolem vulkánů a přes krásné vesničky zpátky do Malangu, mám toho dnes opět dost, zítra tady ještě den zůstanu ve společnosti dvou kol…

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Malang_a_okoli_14.06.2013