Malajsie Melaka-Singapur 07.07.2013

07.07.2013 20:20

Ranní pochod s báglem na autobusák vzdálený tři kilometry od hotelu se rovnal pořádné rozcvičce,  autobus vyrážel na čas nedělní řídkou dopravou směrem na Singapur, vyfasoval jsem vedle sebe starou čínanku, společník jak pro posezení na hřbitově, po třech hodinách jsem dorazili na hranice se Singapurem, bylo tam docela dlouhá procedura na celnici, probíhalo to ještě důkladněji než na letišti, včetně kontroly zavazadel, imigračního, celníků, pak už to byl kousek do centra Singapuru, podle navigace jsem zamířil k nejbližší zastávce metra, ubytování nebyl problém podle GPS najít, jsem na pokoji jediný běloch, jinak asiati, ale pokoj je hezký a čistý, ubytování se zdá dobré.

Po kratší přestávce jsem pěšky vyrazil do města, nejdříve do dvou chrámů poblíž a potom do indické čtvrti, je to změt uliček, baráků, spousty lidí, zdálky se hnala prudká přeháňka, zalezl jsem do nejbližšího občerstvení, naporoučel jsem si rýži na kari, velké kousky osmahnuté cibule, nějakou placku, obklopen domorodci přípomínající občany Chánova, ale ve slušném oblečení mě jídlo chutnalo, byla to jejich tradiční kuchyně.

Podle navigace se mě dnes chodilo luxusně, pro tohle město jsou nejzajímavější budovy zpracované ve 3D, je to super, můžu se na ně nejdříve mrknout, jak vypadají a pak k nim vyrazit, takhle se mě podařilo najít nádhernou mešitu i pár dalších budov, po zamíření k nábřeží, kde je supermoderní čtvrt, mě spadla čelist, moderní architekturu nemám zrovna v oblibě, ale co tady v Singapuru postavili, to je neuvěřitelné, nic podobného se mě zatím viděl nepodařilo, kam se hrabe Kuala Lumpur, nebo Auckland s moderní architekturou, tady v tom musí být nacpané šílené peníze,  nejvíce asi pohled upoutá naznačený obří trup lodi posazený na třech mrakodrapech, je osázený palmami, nejspíš tam bude obrovská osázená plocha, ještě tady v Singapuru budu celé dva dny, pokud to půjde a nebude to šíleně drahé, tak bych se tam rád podíval.

Při procházení městem jsem narazil na neuvěřitelného borce – umělce, který píše čínské písmo, je to uznávané umění, popsal mě jeden papír, nejdříve štětcem umístěným v puse, potom štětcem nacpaným mezi prsty na noze, snad papír dovezu domů v pořádku, bude to hezká vzpomínka.

Celkově musím říct, že Singapur mě překvapil, po zklamání z Melaky, která mě nijak nenadchla je to hle naprostá pecka, spousta různorodých zajímavostí, další prozkoumám zítra.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Melaka-Singapur_07.07.2013