Lombok-okružní cesta severní částí ostrova 27.06.2013

27.06.2013 18:37

Specialitou Lomboku jsou drožky tažené koníky, je to asi nějaký druh poníka, koník je prtavý, ale kluše po asfaltu jako motorová myš, kousek od mého letoviska je hlavní město Lomboku Mataram, tam je drožka na každém rohu, zítra se tam chystám na průzkum hned po ránu, ještě je pořádně nafotím, chci omrknout i nějaký místní trh, turistů tam moc není.

Z letoviska jsem vyrazil cestou lemující severní pobřeží ostrova, ta se táhne sto kilometrů podél pobřeží, kupodivu cesty tady mají celkem v pořádku, žádné velké díry na mamuty. Na pobřeží je hodně palem, půvabných loděk zaparkovaných v písku u pláží, domky mají místnáci většinou z bambusu, rohoží, střechy z nějaké slámy, do několika vesnic se mě podařilo podívat a něco málo nafotit, rozhodně jednoduchý život tady obyčejní lidé nemají, žijí většinou ze zemědělství, rybaření, nebo prodeje ve stáncích, je to chudý kraj. Turistický průmysl je rozvinutý jen na pár místech na ostrově, jinak se vesnice skládají z těch chatrných domků, větší městečka z baráčků, které už mají něco za sebou.

 Po sto kilometrech jízdy podél pobřeží jsem se nasměroval do vnitrozemí ostrova údolím Sembalun, já jsem tam chytnul mraky, tak mě nebylo dopřáno vidět další mohutnou sopku Gunung Ginjani, má obří kráter s jezírkem, cesta na okraj kráteru a zpátky vyžaduje minimálně tři dny času, mě už se tam drápat nechce, sopek se mě podařilo vylézt až dost, taky je zdolání sopky bez průvodce zakázané a já nemám rád organizované akce. Vesničky v údolí obklopují zelená políčka, vesničani na mě vesele pokřikovali.  Cesta zpět vedla centrem ostrova do hlavního města a zpátky do letoviska, celkem se mě dnes podařilo najet něco kolem 250 km na motorce, mám ztíženou orientaci, protože Nokia nemá zpracovanou mapu pro Lombok, mám k dispozici jenom hrubou mapku vytrženou z časáku zadarmo, ale zpátky jsem trefil.  

 V městečku, kde mám základnu, jsou z pobřeží možné viděl nádherné západy slunce, po příjezdu na ubytko jsem ještě rychle popadnul ručník a spěchal se smočit v moři, u toho se pomalu stmívalo, koupačka při západu slunce je super.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Lombok-okruzni_cesta_severni_casti_ostrova_27.06.2013