Lombok-Kuala Lumpur 02-03.07.2013

05.07.2013 18:18

Autobus mě na hotelu vyzvednul v domluvenou hodinu, do přístavu z kterého odplouval trajekt na Bali to trvalo hodinu, autobusák nás vysadil a bylo domluvené, že z přístavu na Bali nás nabere další autobus, plavba probíhala v pohodě, objevilo se hejno delfínů i něco většího se připlulo nadechnout nad hladinu, asi velryba, ale hned po nadechnutí zmizela.

Přeprava trajektem trvá normálně čtyři hodiny, mě bylo divné, že lod pluje nějak pomalu, v přístavu na Bali byla fronta lodí, které čekaly na vylodění, uběhla pátá hodina na moři, šestá, v průběhu sedmé hodiny jsem začal být lehce nervozní, protože letět jsem měl v 21:20 z letiště v Denpasaru na Bali a z přístavu to v každodenním hustém provozu trvá dvě hodiny bemem, po vystoupení z trajektu bylo jasné, že to nemám šanci stihnout normálním autobusem, ještě s jedním pasažérem, který odlétal stejným letadlem jsme se domluvili, že si vezmeme nějakou rychlejší dopravu na letiště, řidič bema měl slíbené, když to stihne slušnou částku za dopravu, takže dal jednu cihlu na plyn, druhou cihlu na klakson a jeli jsme, cestu zvládnul místo dvou hodin za hodinu a něco, letadlo jsem stihnul, ale tentokrát to bylo o chlup, byl by to problém, protože víza do Indonésie mám přesně na datum odletu.

Na letišti bylo potřeba ještě zaplatit odletovou taxu, projít imigračním, dvojí kontrolou zavazadel, ale všechno v pohodě, na letiště v Kuala Lumpuru jsme dosedli půl hodiny po půlnoci, z letiště jel autobus do centra, to bylo fajn, cesta trvá hodinu, z centra KL už taxíkem, protože veřejná doprava má v noci pravidelnou odstávku, zamluvený hotel se mě podařilo najít bez problémů pomocí GPS, pokoj mám pohodlný s klimoškou za super cenu.

Po pár hodinách spánku mě to nedalo a vyrazil jsem do centra Kuala Lumpuru, tohle město je z jiného soudku, je čisté, veřejná doprava funguje, je to celkově upravenější, moderní město. První kroky mě dovedly k dvojici věží potažených ocelí-Petronas Towers, vysoké jsou 452 m, jsou impozantní, na slunci se lesknou jako zrcadlo, je to sídlo naftařské společnosti a dalších pár velkých společností, je vidět, kde jsou peníze, tahle čtvrt je supermoderní s mrakodrapy, to zase není nic moc pro mě, je to hezká, ale chladná krása bez duše.  Pár kilometrů jižním směrem se nachází indická a čínská čtvrt, to je moje, obě jsem prolezl, dýchá z toho ta pravá atmosféra, navštívil jsem i několik mešit po cestě, jeden čínský chrám, několik zajímavých budov ze začátku století, zvláštní kapitolou je jídlo, mají tady bohatý výběr všeho možného, moc mě tady chutná, snažím se ochutnávat to, co neznám. Malajsie je muslimská země, jsou tady viděl úplně zahalené ženy do černých hábitů, koukají jim jenom oči, viděl jsem i pár mužů, kteří s sebou měli víc jak jeden cupitající černý závitek, zítra se chystám na další průzkum města, je to tady směsice kultur.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Malajsie-Kuala_Lumpur_03.07.2013/