Kuala Lumpur-Melaka 05.07.2013

05.07.2013 19:14

Opět stěhování z hotelu, ráno jsem ještě neodolal místním zeleninovým plackám, ženština ve stánku mluvila bez problémů anglicky, tak jsem s ní chvilku pokecal, na autobusák mě přiblížila nadzemní rychlodráha, potom pěšky, bohužel spoj do Melaky a dalších jižních destinací jezdí z jiného autobusáku, takže zase přesun další rychlodráhou na další autobusák, to už moje tělo protestovalo, bágl mám čím dál těžší, chodit s tímhle monstrem na zádech delší vzdálenosti je sportovní výkon.

Ten správný autobusák byl bez problémů, mají lístky s čárovým kodem, vše přes počítače, moderní, autobus byl pohodlný mrazák, do Melaky to trvalo dvě hodinky, z centra do čínské čtvrtí jsem to dal pěšky, spousta hotýlků měla obsazeno, protože o víkendu sem jezdí i hodně místních, nebo pro mě nepřijatelné ceny, ten správný hotel za přijatelnou cenu mě trvalo najít docela dlouho, moje tričko by se dalo ždímat.

Melacká čínská čtvrt je směsice různých domků, chrámů, stánků, mírného bordelu, i přes relativně větší počet turistů má duši, žije to tady, při potulování se touhle čtvrtí jsem narážel na hezká zákoutí, vlezl do několika čínských chrámů, po delší době mě upoutal zvuk bubnu a trubky vycházející z dalšího chrámu, je to chrám kde byli jenom indové, moc nerozumím čemu je zasvětcený, chrám je prostoupený spirituální atmosférou, jsem ateista, ale dýchala z toho opravdovost, probíhal tam nějaký obřad, zajímavě oblečení indové přinášeli svíčky, dva členové hráli na jejich nástroje melodie, které podtrhovaly celkovou atmosféru, bylo to pro mě něco nového, tenhle zážitek byl z dnešního dne nejsilnější, od jedné ženštiny, která mluvila anglicky jsem se dozvěděl, že tenhle chrám je nejstarší ve městě, zítra vykoumám, co vlastně přesně uctívají, zítra to tady ve městě musím pořádně omrknout.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Kuala_Lumpur-Melaka_05.07.2013