Kuala Lumpur 04.07.2013

05.07.2013 18:29

Ráno u stánku s jídlem se hlavně podávají placky, uvnitř se zeleninou, dávají k tomu kari omáčku, do které se jednotlivé kousky placky namáčejí, je to dobré, všichni muslimové kolem mě to baštili, tak jsem se přidal a je to za pár korun. Bydlím ve čtvrti, která má pro mě kouzlo, je tady směsice různých národností, sto metrů od hotelu mám veliký trh, kde se prodává všechno, jídlo poživatelné i nepoživatelné, hračky, elektronika, oblečení, cokoli. Je to zábava sledovat ty pořvávající prodejce a nakupující černé závitky-muslimky, jak jsou ověšené taškama. Večer jsem měl možnost jít s jedním muslimem, oblečeném v bílém hábitu kousek cesty zpět do hotelu a u toho konverzovat, normální muslimové opravdu nejsou špatní, některé věci se zdají nepochopitelné pro naši kulturu, ale pro ně je to tradice pramenící z minulosti.

Kuala Lumpur je čitelné město, dá se tady cestovat bez problémů veřejnou dopravou, mají tady nadzemky, několik pravidelných drah, které spojují hlavní dopravní uzly, vše logicky řešené,  po ránu jsem hned využil nadzemku a nechal se dovést do blízkosti mé první zajímavosti dnešního dne-Jezerních zahrad, je to veliký park, s několika zajímavostmi, nejdelší průchozí voliéra na světě, kde mají umístěnou spoustu druhů ptáků, národní muzeum, velkou mešitu a moji volbu - motýlí park, je to osítovaná voliéra s množstvím nádherných motýlů, je jich tam mraky, foták cvakal, co to šlo, ale někteří motýli jsou malé, nepolapitelné stíhačky pro moji fototechniku, občas taky želva umístěná v akvárku, celkově zajímavý areál.

Spletí uliček se mě dařilo proplétat k další zajímavosti, chrámu Thean Hou, byl to pěšky celkem kus,  na cestě mě zastihla přeháňka, upíchnul jsem se na oběd u jedné čínanky, dal si podivnou směsici ryby, kuřete, naložených brambor, nějaké zeleniny a rýže, bylo to dobré. Chrám na mě působil moc upraveně, něco jako novostavba, nevím, křivky chrámu jsou pěkné, je tam i výhled na město. Nadzemkou jsem si to fičel zase zpátky na hotel, cestou zpět proběhla zastávka na autobusáku, chci jet zítra do Melaky, to je moje další zastávka.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Kuala_Lumpur_04.07.2013/