Kambodža-Siam Reap-Bangkok-Amsterdam-Praha 19.07.2013

21.07.2013 06:27

Dodávka, která mě dovezla k autobusu vyrážejícímu směrem k hranici s Thajskem přijela v dohodnutou hodinu ráno, po nasednutí do autobusu se zdálo, že nás moc nepojede, byl zaplněný jenom do jedné třetiny, cesta ubíhala rychle a bezproblémově, na hranicích nás autobusák vysadil, pěšky jsme došli k imigračnímu, zase procedura s výstupem z Kambodže, skenují tam při příjezdu i při odjezdu všechny prsty pravé a levé ruky, z policajtů na hranici jde trochu strach, výstup z Kambodžské strany probíhal bez problémů, na thajské straně hranice jsem si musel požádat znovu o víza do Thajska, za ty se neplatí, celkově se mě podařilo Thajskem projet třikrát, třikrát stejná procedůra s vízama, už to mám nacvičený. Kambodža mě dvakrát nenadchla co se týká lidí a hlavně podmínek pro cestování, snaží se s turistů vyždímat maximum peněz, ale stužby tomu neodpovídají, to hlavní , co jsem chtěl vidět byl Angkor Wat, to je hlavní tahák Kambodže, hlavní město prochází prudkým rozvojem, staví se tam hodně nových hotelů, opravují se domy, vznikají nové restaurace, ale nic moc. Na Thajské straně hranice jsme museli čekat na další autobus, vyzvednul nás až za dvě hodiny, mě to zase tak dvakrát nevadilo, protože po zkušenostech s dopravou z Lomboku jsem si nechal dostatečnou časovou rezervu. V Bangkoku mě řidič zsatavil u zastávky rychlodráhy směřující na letiště, to byla pohoda, přesun do Amsterdamu s China airlines byl jako vždy profesionální, můžu tuhle leteckou společnost vřele doporučit.

 

V Amsterdamu letadlo přistálo o půl desáté ráno, odlet z Prahy mě startoval z letiště až v osm hodin večer, z letiště jem jezdí do centra města vlak, koupil jsem si lístek a v deset jsem se už potuloval v centru Amsterdamu, po dojmech z Kambodže je tohle zase změna. Amsterdam byl zalitý sluncem celý den, vládnou tam kola, na kolech jezdí všichni, mají na ně udělaná i parkoviště, budovy jsou hezké, vše uklizené, po potulce městem na mě dolehla únava, spravilo to kafe. Z letiště v Amsterdamu jsem letěl s ČSA, byl jsem přepadlý z česky mluvících letušek, po půl roce stráveném v cizině.