Kambodža-komplex chrámů Angkor Wat 16.07.2013

16.07.2013 21:29

Ranní přesun do nového hotelu před půl sedmou byl v pohodě, akorát je už po ránu pěkný vedro a dusno, byl jsem zpocený jak myš, v novém hotelu mě půjčili kolo, s kterým jsem splynul v davu je to model s košíkem vepředu a řídítka má zahnutá dovnitř, ale má přehazovačku, snídani jsem si odbyl u jednoho pouličního stánku s partičkou místních domorodců snídajících placky s polévkou, dal jsem si to samé.

 Vstupenky do chrámů se prodávají kousek před komplexem, vstupenka na jeden den stojí dvacet dolarů, ale stojí to zato, samotný chrám Angkor Wat je mistrovským dílem tehdejších kameníků, má několik úrovní a i přes velký počet turistů mě oslovil, dýchá z toho starověk, při procházení dolních pater je možné obdivovat různé rytiny, fragmenty soch, kamenné průchody, občas je v jednom z nich nazdobená socha obložená věřícími, má to atmosféru, samotný chrám je obrovský, celý komplex chrámů je nadpozemsky obrovský na tehdejší dobu, muselo to dát  obrovké úsilí vybudovat něco takového ve starověku, komplex chrámů jsem objížděl celý den na kole, je to jedinečné, něco podobného jsem neviděl, jednotlivé chrámové komplexy jsou z různých období, mají odlišný styl, některý na mě zapůsobil více, některý méně.

Džungle obklopující chrámy je pěkně hustá, u některých částí chrámů začínají vítězit stromy nad sílou kamene, prorůstají skrz a ničí některé budovy, ale je na ně moc hezký pohled, je to něco pod čím si člověk představí zarostlý starověký chrám v džungli, kameny mají patinu, mech pokrývá vlhké části, zelená barva okolních rostlin a stromů dokresluje celkový dojem, zpátky na hotel jsem se dostal o půl šesté, to co jsem od návštěvy chrámů čekal, se mě splnilo, zítra chci na kole objet ještě něco v okolí.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Kambodza-komplex_Angor_Wat_16.07.2013/