Bangkok 03.02.2013

03.02.2013 19:40

Včera večer jsem se rozhodoval, kam bude směřovat moje další cesta, volba padla na Kanchanaburi, což je region situovaný severovýchodně  nad Bangkokem, asi stotřicet kilometrů, budu ubytovaný ve městě se stejným názvem jak je pojmenovaný region. Mám zde zabukovaný bungalov přímo na řece na dvě noci, používám Booking.com, hlavní atrakcí tohoto regionu je určitě most přes řeku Kwai a nedaleké národní parky s údajně nejkrásnějším vodopádem v Thajsku, tak jsem zvědavý.

Ráno jsem si dal kávu v mé oblíbené restauračce a přemýšlel jsem, jak se tam dostanu, jezdí tam vlaky i autobusy, ale člověk se zase musí nějak s báglem dopravit na nádraží atd., nakonec jsem si zaplatit odvoz dodávkou, která  vyráží tímto směrem pravidelně každý den, je sice dražší než autobus, ale kousek od mého hotelu, za cestu dám 150 Kč.

Dnes jsem se rozhodnul podniknout výpravu na druhý konec řeky, než mám ubytování, nejlepší způsob, jak se tam dostat je lodí, je to levné a rychlé, jezdí každých deset minut, je to obecně nejrychlejší způsob dopravy v Bangkoku, toto město je plné aut a z toho plynoucích dopravních komplikací. Kousek od přístaviště na druhém břehu je muzeum královských bárek, kam směřovaly moje první kroky, je to moc hezké muzeum a při výročích některá  z lodí vyjede na slavnostní plavbu, prezentuje se na nich zdejší král, kterého mají všichni thajci v úctě, mimochodem za hlášky na veřejnosti proti mocnáři je vězení a nijak krátké. Směrem k muzeu jsem se prodíral asi slamem, byla to tam síla, dost nepřehledné a bordel, ale bez problémů…

Z muzea vedle moje cesta zase lodí na další zastávku, odkud bylo kousek do dalších  chrámů, je zde velká komunita čínanů a moc bělochů jsem tady nepotkal, koukali na mě, jak na zvířátko v ZOO :-), cesta ke chrámům vedla skrz trh s veteší, oblečení, jídlem a vším co si dovedete představit, bylo zde opravdu hodně nacpáno, přes to všechno jsem se tady cítil bezpečně.

Další chrámy není potřeba popisovat, jsou si všechny hodně podobné a nádherné, ale poslední z nich je jiný, Wat Kanlayanamit, dá se na něho vylézt, nahoru jsou opravdu strmé schody, ale ze shora je opravdu nádherný výhled na Bangkok a řeku, po absoluvování této prohlídky jsem už směřoval zpět na hotel.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Bangkok_03.02.2013-National_Museum_of_Royal_Bargo%2C_Wat_Kanlayanamit/