Bali-Gunung Agung, Pura Besakih 24.06.2013

25.06.2013 18:17

Ve dvě hodiny ráno mě navigace směrovala šíleným zapadákovem k sopce Gunung Agung, na parkoviště u sopky ve výšce 1500 m nad mořem jsem přijel po třetí ráno, byla tma, nikdo nikde, ale najednou se přihnali tři týpci-průvodci, nejdříve se mě snažili vnutit, jestli nechci průvodce atd., ale já je odbyl, že průvodce nepotřebuju, že jdu nahoru sám, po zamknutí motorky mě dali do ruky knihu, že se mám zapsat a že musím dát příspěvek, jinak mě nepustí na sopku, to mě hodně nakoplo, nemám rád, když mě někdo něco nutí, nebo vyhrožuje, tak jsem jim důrazně vysvětlil, že jim nic nedám a že dostanou na drž.., jestli mě něco udělají s motorkou, u toho jsem do dvou z nich hodně naštvaně strčil a potom vyrazil nahoru, když jsem vychladnul, tak mě teprve došlo, že byli tři a já sám v noci, ale to se nedalo, motorku byla po příchodu ze sopky v pořádku na parkovišti.

Výstup na vrchol byl pěkně náročný, tři hodiny prudkého stoupání po kamenech a štěrku do výšky 3142 m nad mořem, cesta nahoru byla zřetelná, na vršku bylo pár lidí čekajících na výhod slunce, všichni měli průvodce, já jediný rebel ne, ze shora se dalo dohlédnout hluboko do centra ostrova i na pobřeží, kráter sopky je obrovský, má v průměru 700 m a je pěkně hluboký, průvodci po východu slunce hned šechny turisty hnali zase dolu, já zůstal na vršku jen s jednou dvojicí turistů a jejich průvodcem, společnost nám dělala jedna opice somrující o sušenky a něco k snědku, udělal jsme několik fotek, nahoře bylo krásné počasí, cesta dolu trvala dvě hodiny, celkem mě výlet trval šest hodin.

Na svazích stejné sopky po ujetí asi dvaceti kilometrů stojí nejdůležitější balijský chrám ve výšce 1000 m nad mořem, je to rozsáhlý komplex několika chrámů, je krásný, bylo tam hodně místních lidí oblečených do tradičního oblečení, moc jim to v těch hadrech sluší, po projití celého areálu se mě chtělo jet zpátky od hotelu a chvilku si odpočinout, cestou zpět jsem narazil na dvě ceremonie ve dvou chrámech, bylo tam spousta lidí, kteří přinášeli nějaké obětiny, hudbu zajištovala místní tradiční skupina, já se jim pletl do cesty s fotákem, je to průnik do jejich kultury.  Zítra zůstanu ve stejném hotelu, pak se asi pojedu podívat na pár dnů na ostrov Lombok, od hotelu to mám k trajektu pěšky pět minut, na Lomboku si půjčím motorku a projedu se tam.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Bali-Gunung_Agung,_Pura_Besakih_24.06.2013