Bali-Bangli, Ubud a okolí 25.06.2013

25.06.2013 19:45

Motorce jsem dnes dal zabrat, celý den mě vozila po zdejších chrámech, památkách a krajině, hlavně chrámy, chrámy, chrámy a ještě jednou chrámy, mají je všude, v každém městě, vesnici i baráčku, balijci jsou hodně věřící, ceremonií se mě dnes taky podařilo vidět až dost, jsem přechrámovaný.

Svůj okruh na motorce jsem začal v Bangli, je tam několik unikátních chrámů, půvabná krajina s množstvím bujné zeleně, z Bangli mě navigace dovedla do vodního chrámu, nebo lázní, jsou tam bazény, kde pramení voda, místní lidé se tam koupou a u toho uctívají nějaké své božstvo, voda tam byla křištálově čistá, cestou do Ubudu jsem míjel terasovitá políčka s rýží, vysmáté domorodce i ziskuchtivé šmejdy, obecně jsou tady obyčejní lidé naprosto v pohodě, přátelští, pohostinní, ale lidé, co se živí turismem, nebo poskytují služby s tím spojené jsou v naprosté většině vlezlí a neodehnatelní šmejdi, ne teda pro mě, já si s nima poradím rychle a rázně, ale nějací měkčí turisté to s nimi nemají lehké.

Ubud je zaměřený kompletně na turisty, je to tam samá hospoda, prodejna suvenýrů atd., ale zase tam je hodně chrámů a prostupuje tam i  přes silný turistický ruch autentická atmosféra místní kultury.  Hlavním cílem pro mě byl Monkey Forest, název je naprosto přesný, opice kam se podíváš, jakmile spatří v něčí ruce banán, ve vteřině je pryč, v areálu jsou i tři chrámy, jeden schovaný pod obrovským stromem v zeleni, vypadá jak z nějakého filmu, po této osvěžující přestávce jsem si to uháněl zpátky do hotelu, abych stihnul ještě koupel v ,,akvárku” , teda moři, dnes more trochu rozhoupané, dělalo mě problém se zpátky trefit do místa, kde se dá z moře vylézt,  všude jsou útesy. Zítra ráno nenáviděné  balení báglu a trajektem na Lombok, ještě nevím, kde tam chci přesně jet, ale to nastuduju na zítra na lodi.

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Bali-Bangli,_Ubud_a_okoli_25.06.2013