Auckland 28-29.05.2013

01.06.2013 10:48

Auckland 28.05.2013

Včerejší den už mě ráno přivítal Auckland, klasicky ucpaný ranní špičkou,  ale to se dalo čekat. Nejdříve jsem zajel podle navigace na poštu přepsat auto na nového majitele, potom až na místo, kde auto nechám zaparkované a zároveň se na stejném místě jako bude nový majitel auta ubytovat na dvě noci. Auto jsem začal prodávat skoro ihned po tom, co jsem ho koupil prostřednictvím největší webové stránky, kam chodí hodně lidí chystajících se na Nový Zéland. Na inzerát se mě ozval jeden budoucí cestovatel z Čech, s kterým jsem prodej dotáhnul až do konce. Za auto jsem nechtěl plnou cenu, která se skládá z nákupu a počátečních nákladů na opravy, auto mě spolehlivě vozilo po celém Novém Zélandu, nakonec jsem s ním najel necelých 12.000 km, když spočítám všechny náklady spojené s autem, tak se mě ve finále hodně vyplatilo koupit a prodat auto, než si ho vypůjčit na tři měsíce, to bych zaplatil balík peněz. Další pro mě podstatná a výborná věc byla, že jsem mohl auto používat do poslední chvíle na cestování a nemusel jsem trávit čas někde prodejem na trhu aut v Aucklandu, auto mě zároveň sloužilo jako pojízdná postel a musím říct, že v tomhle ohledu to bylo maximálně praktické, přespával jsem v kempech DOC a někde i na černo, bylo to závislé na místě cestování a na mojí náladě, samozřejmě se člověk musí v tomhle ohledu uskromnit, ale platit každý den v průměru 30 dolarů za hostel a ta cena je za sdílenou místnost s další skupinu cestovatelů, by mě vyšlo na neskutečný balík peněz, takhle tříměsíční účet za ubytování je směšná. Po odstavení auta a ubytování mezi čtyři stěny se mě nic nechtělo dělat, nakoupil jsem si nějaké jídlo a odpočíval.

Auckland 29.05.2013

Po včerejším odpočinku mě to táhlo podívat se do města, nejdříve se Auckland nejlépe pozoroval  z vyhaslé sopky Mount Eden, je celá zarostlá travou, ráno tam bylo několik sportujících lidí, někdo na tohle město nadává, že je to rušná metropole atd, ale mě Auckland moc líbí, je v něm hodně parků, zeleně, i fajn lidí. Pěšky jsem došel po nejrušnější ulici Queen St až na nábřeží prohlédnou si lodě osvětlené dopoledním slunkem, je tam na co koukat,  dále mě vedla okružní trasa přes několik parků až do War memorial museum, který není věnovaný jenom jednomu tématu, jak napovídá název, ale v přízemí je expozice maorské kultury, první patro je věnované přírodě NZ a historii, druhé patro je věnováno válečné tématice, dnes byl  krásný den a nechtělo se mě trávit v muzeu celý den, ale dal by se tam bez problémů strávit, museum je zajímavě řešené, zase interaktivní, vřele doporučuji návštěvu. Cesta dál vedla zase městem a odolko jsem dorazil spokojeně zničený na ubytko, jdu si udělat večeři a zítra už hurá do Bangkoku, mám tam zamluvené ubytování v čínské čtvrti…

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Auckland_29.05.2013/